انگشتر و سنگ قیمتی

بررسی خواص سنگهی قیمتی

انگشتر و سنگ قیمتی

بررسی خواص سنگهی قیمتی

۴ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

زدودن فقر و زیاد شدن رزق و روزی و برکت از برجسته ترین خاصیت ها یاقوت سرخ فام از نظر ائمه می باشد. پیامبر اکرم (ص (در مورد خاصیت ها بهره بردن از گونه های مدل خاتم یاقوت به یکی از یاران خویش فرموده اند که خاتمی با با همین گوهر در دست نمایید که فقر را از بین می موفقیت و نیازمند نخواهید گشت. (حاج فقیه محمد کلباسی در کتاب وسعت رزق ( همینطور در جای بقیهی هم فرموده اند که در دست کردن همین خاتم عامل فقر زدایی خواهد گشت. برای مشاهده خواص کامل و قیمت به سایت شرف آنلاین مراجعه کنید
 


دفع فقر یکی از برترین خاصیت ها یاقوت قرمز از نظر ائمه می باشد که ولیم رضا (ع) هم در مورد بهره بردن از آن از قول جدشان حضرت صادق (ع) توضیح نموده اند که در شرایطی که خاتم یاقوت را در دست نمایید فقر را از بین خواهد پیروزی و عامل زیاد شدن ثروت و برکت می گردد. دور کردن اضطرابی که شیاطین در دل آدمی قرار می دهد از خاصیت ها یاقوت سرخ فام و گونه های بقیه میباشد. اساسا همین گوهر به روح استواری می دهد.
* یکی بقیه از فواید به کار گیری از یاقوت سرخ فام اصل همین می باشد که انسان حاوی به خواسته ی دل خویش رسیده و حاجتش برآورده می گردد و علت منزلت و وقار آدمی می شود.
* همینطور غصه و غم های گذشته را از افکار آدمی دور می گرداند.
* بقیه خصوصیت از فواید یاقوت سرخ فام و بقیه اقسام آن همان هست که دشمنان را سرکوب می کند و از مریضی ها بشر را ایمن می نماید.
* در صورتی که در دست راست باشد مریضی های زنانه را دور می کند.
* و آخرین ویژگی از فواید یاقوت سرخگون و سایر رنگ هایش همین هست که به اراده و شجاعت بشر می افزاید و زود هنگام اکنونت نامناسب را از آدمیزاد دور می سازد و نتیجه نیکی را برای بشر حاوی به اهدا می نماید.

از بین بردن اندوه:

زدودن اندوه و غصه هم یکی سایر از برجسته ترین خواص یاقوت سرخ از نظر ائمه سایر گونه های آن می باشد. در مورد همین ویژگی همان سنگ، ولیم رضا (ع) می فرمایند: در دست کردن خاتم یاقوت موجب می گردد تا ناراحت و غمگین نشوید. بهره بردن از همین نگیت غصه و اندوه را از دل می زداید.

شرافت و جلال:

یکی بقیه از خواص انگشتر یاقوت از نظر ائمه شرافت و جلال می باشد. در روایات توضیح گردیده هست که حضرت علی (ع) شامل چهار انگشتر با گوهر های گوناگون بودند که خاتم یاقوت یکی از آنها بوده هست. از ایشان دلیل همان کار را پرسیدند و ایشان فرمودند که همین گوهر نماد شرافت و نجابت می باشد و بهره بردن از آن به حاوی آن ابعاد بزرگی و جلالت خواهد قسمتید.



فتح و برد:

با دقت به روایتی که از پیامبر اکرم (ص) توضیح گشته میباشد موفقیت و خاتمه در کارها یکی سایر از فواید انگشتر یاقوت از نظر ائمه می باشد. لیکنم محمد (ص) می فرمایند هر آدمیزادی همان خاتم را در دست داشته باشد برد روزی او خواهد گشت.

  • محمد ترکاشوند
  • ۰
  • ۰

همان نگین به شیوهی غیر عادی عناصر خاصی از رنگ را جذب می نماید. رنگ سبز آن نشات گرفته از ناخالصی عنصر کروم هست. کروم نیزان عنصر حیوان در زمرد یعنی نمونه سبز بریل گران قیمت می باشد که عامل رنگ سبز آن می گردد.

خصوصیت تغییر رنگ همان گوهر از ویژگی چندرنگی منحصر به انسان آن مختلف میباشد. به صورت معمول، رنگ آن در زیر نور سبز زمردی و در زیر نور آفتاب به رنگ سرخگون تمشکی در می آید.

 


همان طور رنگ های زرد و صورتی را هم نشان می دهد، همین پدیده حاصل جذب گردیدید نور در ناحیه آبی و زرد طیف رنگی میباشد. همان نوع بعدها به عنوان نمونه ی شامل کروم با قابلیت تغییر رنگ شناخته گشت. افسانه ها حاکی از همان می باشد که کشف الکساندریت با رسیدن تزار آتی به سن قانونی همزمان گشته بود.
به ناچار همان گوهر با رنگ های تغییرپذیر سرخگون و سبز باید به عنوان گوهر جواهر تشریفاتی تزار شاهی روسیه به رسمیت شناخته می گشت.

همان طور نقل گردیده هست که گوهر استخراج گردیده از معادن سریلانکا (سیلان) با تغییر رنگ خاکی تا قهوه ای شناخته گردیده میباشد. نگین استخراج گشته از ذخایر زیمبابوه به طور معمول تغییر رنگ خیلی محدودی دارد و معمولا با مقدار ناچیزی رنگ بنفش یا کمی تیره تر میباشد.

الکساندریت یکی از غیر طبیعی ترین و خاص ترین گوهر های جاندار در بازار امروز هست. همین نگین با خصوصیت چند رنگی نمونه ای از کریزوبریل با پدیده کالر چنجینگ میباشد. الکساندریت یا کریزوبریل با پدیده کالرچنجینگ به زمرد روز و یاقوت شب مشهور می باشد شاید همین اصطلاح به ادله نمونه ای از آن که دارنده تغییر رنگ سبز تا سرخگون می باشد به کار گیری می گردد. همین گوهر در زیر نور لامپ رشته ای یا شمع به طیف های مایل به سرخ تغییر رنگ می دهد.

 



گونه های همین نگین در تانزانیا به رنگ های روشن تر یافت می گردد و تغییر رنگ دیدنیی دارد. الکساندریت معادن برزیل اشباع تر به نظر می رسد و تغییر رنگ از آبی تا بنفش را نشان می دهد.

نمونه مطلوب همان نگین، گونه خالص آن و با استعداد تغییر رنگ بالاست. تغییر رنگ از رنگ سبز به سرخگون همان گوهر دیدنی ترین بهره بردن نوری از سنگ خاتمی که تغییر رنگ میدهد میباشد. همان فواید نگین الکساندریت به روش چشمگیری اثبات میکند که منبع نور چه درجه در رنگ زیورآلات اثر گذار هست.

خاصیت ها چندرنگی الکساندریت از استعداد تغییر رنگ منحصر به بشر آن کاملا گوناگون میباشد؛ به طور معمول، الکساندریت در نور روز رنگ سبز زمردی و در زیر نور آفتاب به رنگ سرخ فام تمشکی در می آید.

الکساندریت همینطور به رنگ های زرد و صورتی ظاهر می گردد و نوع های خیلی نادر آن با برش کوژ آثاری از گوهر های صیقلی (چشم گربه ای) را از خویش نشان می دهند. تغییر رنگ «تاثیر الکساندریت » نتیجه ی جذب گشتید نور در تکه زرد و آبی طیف رنگ میباشد.
خاصیت ها معالجهی گوهر الکساندریت

  • محمد ترکاشوند
  • ۰
  • ۰

انگشتر نقره فیروزه شامل خلل و فرج طبیعی میباشد که آن ها را با تزریق مواد پلاستیکی می پوشانند و فیروزه را سخت تر می نمایند. همینطور به منجر خلل و فرج انبوه در توده فیروزه، برای خوش رنگ کردن آن از نمک های مس و آنیلین بهره بردن می کنند. همینطور کانی های زیادی وجود دارند که به موجب شباهت با فیروزه آن ها زا به جای فیروزه عرضه می نمایند که از همان میان می توان به کالسدونی، هولیت رنگ نموده، آمازونیت، کریسوکولا و لازولیت اشاره نمود.


بر پایهی سه خصوصیت می توان گوهر انگشتر نقره فیروزه را دسته بندی کرد. برای مشاهده بیشتر به سایت شرف آنلاین مراجعه کنید.
انگشتر نقره فیروزه یک گوهر خالص و گرانبهاست. فیروزه انرژی های منفی را دفع می نماید و می تواند بدن را در برار تاثیرات بیرونی و آلوده نماینده در جو حفاظت کند.

نگین انگشتر نقره فیروزه قابلیت متعادل کردن و نیز تراز کردن تمامی چاکرا های بدن، تثبیت چرخش خلق وخوی، القای ساکتش داخلی به اشخاص را دارد. همچین فیروزه نگین خیلی عالی برای بهبود خمودگی و خستگی میباشد.گوهر فیروزه دارنده قدرتیی می باشد که برای جلوگیری از حملات بدخو از جمله وحشت زدگی و اضطراب عالی هست.
برترین ساختار فیروزه عموما در نواحیی که دارنده آب و وضعیتی گرم و بی آب می باشدند یافت می گردد.
همان نمونه از فیروزه در

معادن انگشتر فیروزه


جنوب غربی ایالات متحده،
چین،
شیلی،
مصر،
ایران،
و مکزیک تولید می گردد.
از اولین انگشتر نقره فیروزه های یافت گشته در طول تاریخ می توان به فیروزه های به کار پیروزیه گردیده در زیورآلات کشف گردیده در مصر اشاره نمود.
همین انگشتر نقره فیروزه ها در یک مقبره سلطنتی که متصل به 6000 سال قبل از به دنیا آمدن می باشد، به دست آمده می باشد.
در واقع گوهر جواهر انگشتر نقره فیروزه را نمادی از جادو نیرو، برد و حمایت محسوب می نمایند.
همینطور در طول هزاران سال از گوهر جواهر فیروزه برای حفاظت در مقابل شرارت ها و دفع کردن نامناسبی


در گذشته زمانی که هنوز معدن های انگشتر نقره فیروزه در اروپا و آمریکا کشف نشده بود، همهی ارتباطات تجاری اروپاییان با ایران در زمینه نگین بهای از طرز کشور ترکیه صورت می گرفت و بازرگانان آمازونیت ترک از ایرانیان گوهر های بهای می خریدند و به اروپاییان می فروختند به همان علت فیروزه را که نگینی نا آشنا برای آنها بوده و از ترکیه وارد می گردیده گوهر ترکی می نامیدند.
بعضی بقیه معتقدند سرشت همین نام برگرفته از نام فرانسوی همین گوهر می باشد که برای توصیف گوهر بکار می پیروزیند. در فرانسه همان نام Pierre Turquin به معنی نگین آبی پر رنگ هست که به تدریج به تورکویز در لهجه انگلسی تغییر کرده هست.

  • محمد ترکاشوند
  • ۰
  • ۰

سنگ در نجف چیست

درنجف گوهری صاف و شفاف مثل شیشه است که از نمونه گوهر های کوارتز میباشد. در نجف شامل خاصیت ها معنوی بالای میباشد. بعضی از گونه های همین نمونه نگین حاوی خطوط سیاه رنگ است که به همان نمونه « در مودار » گفته می گردد.
نمونه های سایری از گوهر در نجف خط های سیاه رنگی به شکل مو دارا میباشد که به آن در مودار می گویند. از آنجایی که همین نگین تنها در منطقه بزرگ قبرستان وادی السلام و اطراف آن یافت می گردد، منابع آن کم و مردم سرزمین های دور ناچیز با آن آشنایی دارند. منطقه وادی السلام نجف بین تپه ها و کوه ها که محل عبور سیلاب هم میباشد مکانی با ۵ میلیون جسد میباشد که بزرگترین گورستان عالم هست. دیدنی می باشد بفهمید روش ساخت همین در، مختص به شهر نجف عراق می باشد و زیرا فقط در همین سرزمین حاصل میگردد به در نجف شهرت دارد. مکانی که نوح، هود، آدم و همچنین لیکنم علی علیه السلام در آن دفن گردیده اند. همان قبرستان که به اسم وادی السلام میباشد، در شهر نجف اشرف قرار دارد که پیشینهی به بلندای تاریخ دارد. گفته گردیده که ارواح مؤمنین و مؤمنات، شب های جمعه در همین گورستان به شو نیز می آیند، چنانچه شخص مذهب داری از عالم برود فرشتگان بدن او را به همان قبرستان منتقل خواهند نمود و بلعکس.
گوهر در نجف در دو رنگ شیشه ای بیرنگ و شیشه ای مایل به سرخ در وادی السلام نجف درعراق یافت می گردد که دومی در میان کشورهای اسلامی به “در حسینی ” شهرت دارد.
هنگامی که در در آغاز سال باران نیسان (اولین بارانی که در اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت میبارد و فواید معالجهی خیلیی دارد.) بر شهر نجف و قبرستان وادی السلام (یکی از بزرگترین و دیرینی ترین قبرستانهای تاریخ می باشد که قبر تعدادی از پیامبران و خیلیی از سادات، صالحان و درشتان مذهب هم در آن می باشد) میبارد، با خاک همان قبرستان (تنها خاک وادی السلام) ترکیب می گردد و علت ایجاد کلوخهایی میگردد، سازندگان، کلوخ ها را به صیقل می دهند و سنگهای در که از آن برای سنگ انگشتر، تسبیح و … را تدارک میکنند.

 

سنگ در نجف در روایات

فضایل و اجر بهره بردن از گوهر در نجف
در مورد فضایل و اجر به کار گیری از نگین در نجف، روایات متعددی از ولیمان نقل گشته می باشد:

همین گوهر موجب قوی کردن انرژی معنوی می گردد و انرژی های منفی را دور و همراه داشتن آن ادله ایجاد خلوتش می گردد.

از امام صادق (ع) نقل گردیده: د ُر نجف که در نجف اشرف هست، هر کس خاتم د ُر ّ نجف در دست کند وبه آن نگاه کند، خداوند برای هر نگاهی که به همین گوهر می کند، اجر یک زیارت در اسمه عمل او می نوشته می گردد.
برجسته ترین خصوصیت در نجف چیست (از نظر روحی)؟ همانطور که می فهمید خیلیی از گوهر های بهای علاوه بر خاصیت های که برای بدن دارند برای روح فرد هم خیلی کارآمد استند.

*خلوتش محدوده بودن و قوی کردن انرژی معنوی انسان از خاصیت ها در نجف میباشد.
*همچنین دفع انرژی منفی اطراف از سایر خاصیت ها در نجف می باشد.
*سایر خصوصیت در نجف همان می باشد که انرژی خیلی زیادی دارد و از نظر ائمه اطهار توصیه خیلی گشته می باشد.
که ثواب و اجر آن مقابل با ثواب و اجر عمل پیامبران و صالحان میباشد و در حالتی که رحمت خداوند نبود، بها هر فهمه سنگ در ّ نجف به قدری گران می گشت که کسی استعداد خرید آن را نداشت، لکن خداوند آن را بر شیعیان ارزان قرار داده تا آن که نیزه شیعیان بتوانند از آن بهره ببرند. (وسائل ج 5 ص 403 – 404) به درست ى که هر کس آن را به دست کند به هر نظر کردنی به آن پروردگار عالمیان زیارتی با حجی یا عمره ای در اسمه او بنویسد که اجر آن مقابل پیغمبران و صالحان باشد
در روایتی بقیه فرموده اند: دوست دارم که هر مومنی پنج انگشتر در دست کند: عقیق، فیروزه، یاقوت، حدید صینی و د ُر ّ نجف.

  • محمد ترکاشوند