انگشتر و سنگ قیمتی

بررسی خواص سنگهی قیمتی

انگشتر و سنگ قیمتی

بررسی خواص سنگهی قیمتی

  • ۰
  • ۰

سنگ در نجف چیست

درنجف گوهری صاف و شفاف مثل شیشه است که از نمونه گوهر های کوارتز میباشد. در نجف شامل خاصیت ها معنوی بالای میباشد. بعضی از گونه های همین نمونه نگین حاوی خطوط سیاه رنگ است که به همان نمونه « در مودار » گفته می گردد.
نمونه های سایری از گوهر در نجف خط های سیاه رنگی به شکل مو دارا میباشد که به آن در مودار می گویند. از آنجایی که همین نگین تنها در منطقه بزرگ قبرستان وادی السلام و اطراف آن یافت می گردد، منابع آن کم و مردم سرزمین های دور ناچیز با آن آشنایی دارند. منطقه وادی السلام نجف بین تپه ها و کوه ها که محل عبور سیلاب هم میباشد مکانی با ۵ میلیون جسد میباشد که بزرگترین گورستان عالم هست. دیدنی می باشد بفهمید روش ساخت همین در، مختص به شهر نجف عراق می باشد و زیرا فقط در همین سرزمین حاصل میگردد به در نجف شهرت دارد. مکانی که نوح، هود، آدم و همچنین لیکنم علی علیه السلام در آن دفن گردیده اند. همان قبرستان که به اسم وادی السلام میباشد، در شهر نجف اشرف قرار دارد که پیشینهی به بلندای تاریخ دارد. گفته گردیده که ارواح مؤمنین و مؤمنات، شب های جمعه در همین گورستان به شو نیز می آیند، چنانچه شخص مذهب داری از عالم برود فرشتگان بدن او را به همان قبرستان منتقل خواهند نمود و بلعکس.
گوهر در نجف در دو رنگ شیشه ای بیرنگ و شیشه ای مایل به سرخ در وادی السلام نجف درعراق یافت می گردد که دومی در میان کشورهای اسلامی به “در حسینی ” شهرت دارد.
هنگامی که در در آغاز سال باران نیسان (اولین بارانی که در اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت میبارد و فواید معالجهی خیلیی دارد.) بر شهر نجف و قبرستان وادی السلام (یکی از بزرگترین و دیرینی ترین قبرستانهای تاریخ می باشد که قبر تعدادی از پیامبران و خیلیی از سادات، صالحان و درشتان مذهب هم در آن می باشد) میبارد، با خاک همان قبرستان (تنها خاک وادی السلام) ترکیب می گردد و علت ایجاد کلوخهایی میگردد، سازندگان، کلوخ ها را به صیقل می دهند و سنگهای در که از آن برای سنگ انگشتر، تسبیح و … را تدارک میکنند.

 

سنگ در نجف در روایات

فضایل و اجر بهره بردن از گوهر در نجف
در مورد فضایل و اجر به کار گیری از نگین در نجف، روایات متعددی از ولیمان نقل گشته می باشد:

همین گوهر موجب قوی کردن انرژی معنوی می گردد و انرژی های منفی را دور و همراه داشتن آن ادله ایجاد خلوتش می گردد.

از امام صادق (ع) نقل گردیده: د ُر نجف که در نجف اشرف هست، هر کس خاتم د ُر ّ نجف در دست کند وبه آن نگاه کند، خداوند برای هر نگاهی که به همین گوهر می کند، اجر یک زیارت در اسمه عمل او می نوشته می گردد.
برجسته ترین خصوصیت در نجف چیست (از نظر روحی)؟ همانطور که می فهمید خیلیی از گوهر های بهای علاوه بر خاصیت های که برای بدن دارند برای روح فرد هم خیلی کارآمد استند.

*خلوتش محدوده بودن و قوی کردن انرژی معنوی انسان از خاصیت ها در نجف میباشد.
*همچنین دفع انرژی منفی اطراف از سایر خاصیت ها در نجف می باشد.
*سایر خصوصیت در نجف همان می باشد که انرژی خیلی زیادی دارد و از نظر ائمه اطهار توصیه خیلی گشته می باشد.
که ثواب و اجر آن مقابل با ثواب و اجر عمل پیامبران و صالحان میباشد و در حالتی که رحمت خداوند نبود، بها هر فهمه سنگ در ّ نجف به قدری گران می گشت که کسی استعداد خرید آن را نداشت، لکن خداوند آن را بر شیعیان ارزان قرار داده تا آن که نیزه شیعیان بتوانند از آن بهره ببرند. (وسائل ج 5 ص 403 – 404) به درست ى که هر کس آن را به دست کند به هر نظر کردنی به آن پروردگار عالمیان زیارتی با حجی یا عمره ای در اسمه او بنویسد که اجر آن مقابل پیغمبران و صالحان باشد
در روایتی بقیه فرموده اند: دوست دارم که هر مومنی پنج انگشتر در دست کند: عقیق، فیروزه، یاقوت، حدید صینی و د ُر ّ نجف.

  • ۰۰/۰۳/۰۴
  • محمد ترکاشوند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی