انگشتر و سنگ قیمتی

بررسی خواص سنگهی قیمتی

انگشتر و سنگ قیمتی

بررسی خواص سنگهی قیمتی

  • ۰
  • ۰

چشم زخم چیست؟

برخی از افراد معتقدند که برخی از افراد دارای چشم‌هایی هستند که اثرات خاصی دارند؛ به طوری که اگر به چیزی نگاه کنند، ممکن است آن را از بین ببرند یا انسان را بیمار یا دیوانه کنند. این باور برخی اوقات به عنوان یک نوع از خرافات محسوب می‌شود، اما باید دانست که از نظر علمی نیز در برخی از موارد نیروی مغناطیسی خاصی در چشم‌ها وجود دارد، بنابراین تا حدودی می‌توان وجود چشم زخم را تایید کرد. امامان و پیامبران همچنین وجود چشم زخم را تایید کرده و برای درمان آن و دوری از آن روایات مختلفی را ارائه داده‌اند که در اینجا به بررسی آنها می‌پردازیم.

در قرآن کریم نیز به امکان و حقانیت چشم زخم اشاره شده است و این امر در بینش و نگرش قرآنی پذیرفته شده است. برخی از آیات قرآن که نشان می‌دهد چشم زخم واقعیت دارد عبارتند از:

آیه 67 سوره یوسف

در این آیه آمده است که حضرت یعقوب (علیه السلام) برای امان یافتن از چشم زخم مردم مصر، به فرزندان خود فرمان داد که هنگام ورود به مصر از یک دروازه شهر وارد نشوند و از دروازه‌های مختلف وارد شوند تا از چشم زخم مردم ایمن باشند.

آیه 52 سوره قلم نیز در رابطه با چشم زخم به پیامبر نازل شده است:

وَإِن یَکَادُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَیُزْلِقُونَکَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّکْرَ وَیَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ

و آنان که کافر شدند، چون قرآن را شنیدند چیزی نمانده بود که تو را چشم بزنند، و می گفتند: «او واقعاً دیوانه است.»

به نقل از امام علی (علیه السلام):

"چشم زخم یا چشم زدن حق است و واقعیت دارد."

هرگاه کسی انسان یا چیزی زیبا را ببیند و از آن خوشش آید، باید بگوید: "آمنت بالله و صلی الله علی محمد و آله"، در این صورت چشم او تأثیر منفی نخواهد داشت.

و از امام صادق (علیه السلام):

"تأثیر چشم زدن حق است و امین نیستی که چشم تو در خودت یا در دیگری تأثیر کند. بنابراین، اگر از تأثیر چشم می‌ترسی، سه بار بگو:

ماشاء الله لا قوة الا بالله العلی العظیم.

و اگر کسی زینتی برای خود بکند و خوش آیند باشد، باید چون از خانه بیرون می‌رود، سوره‌های فلق و ناس را بخواند تا از تأثیر چشم بر روی خودش آسیب نبیند."

و از امام رضا (علیه السلام):

"هرگاه تو را چشم زنند، کف دستت را مقابل صورتت قرار ده و سوره حمد و قل هو الله احد و معوذتین را بخوان و هر دو کف را به صورتت بکش. خداوند تو را از آسیب چشمان آنان حفظ می‌کند."

  • ۰۲/۱۱/۲۳
  • محمد ترکاشوند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی