انگشتر و سنگ قیمتی

بررسی خواص سنگهی قیمتی

انگشتر و سنگ قیمتی

بررسی خواص سنگهی قیمتی

۱ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

سنگ ماه تولد خرداد: یاقوت سفید


همین گوهر ماه خرداد در ایران رایج نبوده و اکثر مردم تاکنون حتی نام یاقوت سفید را نشنیده اند، در حقیقت همین نگین بی رنگ بوده و دارنده مشخصاتی همچون دیگر یاقوت ها میباشد. دو عامل وجود دارد که به جای الماس از یاقوت سفید بهره بردن گردد. اولین علت متصل به ارزش پایین یاقوت سفید نسبت به الماس هست، دومین منجر هم متصل به دشواری همان نمونه از گوهر خرداد میباشد که پس از الماس، یاقوت حاوی بیشترین دشواری است. پیچیدگی همان نگین ۹ در معیار مو میباشد در حالی که پیچیدگی الماس ۱۰ هست، بنابراین دشواری بالای یاقوت موجب گردیده که همین سنگ در صنعت جواهر سازی مورد به کار گیری قرار بگیرد.


نگین ماه به دنیا آمدن خرداد: کریزوپراس


سایر نگین سنگ ماه تولد خرداد شرف آنلاین که می خواهیم وارسی کنیم کریزوپراس هست. همین گوهر نیمه شفاف به رنگ سبز روشن میباشد. در واقع مشابه سیلیس است که خیلی مثل کانی کوارتز می باشد ولی مشخصه شاخص آن، رسوبات نیکل جانور در ترکیبات سنگ هست، رنگ سبز متمایزی را به آن داده هست. تفاوت آن با سنگ زمرد در همین می باشد که، رنگش را از رسوبات کروم می گیرد.

کریزوپراس گوهر ماه خرداد، خیلی پرجلا و درخشان دیده می گردد، یونانیان بمیباشدان بر همین اعتقاد بوده اند که کریزوپراس سنگ مقدس آفرودیت (الهه ى قشنگی ى که رومی ها او را به اسم ونوس می شناخته اند) بوده می باشد که رنگ مقدس آن سبز می باشد. همین جواهر (Chrysoprase) در سراسر عالم یافت می شود که قسمت ها اصلی استخراج آن آمریکای شمالی، استرالیا، برزیل، آفریقای جنوبی و اروپای مرکزی میباشد.


نگین ماه خرداد: زمرد


یکی بقیه از سنگهای ماه به دنیا آمدن خرداد زمرد میباشد که در گوهر های آذرین فهمه بزرگی یاقت می شوند که کلا شامل ترکیب گرانیتی باشند و بلورهایشان دست کم ۵٫۲ طول داشته باشند. همان نگین ماه به دنیا آمدن خرداد را این طور در شیست ها و رسوبات آبرفتی می توان یافت. همان سنگ به آسانی خراش داده می گردند ولی به لطف پیچیدگی بالای زمرد به آن جراحتی وارد نمی گردد. همین نگین ماه خرداد زنانه و مردانه از گستره زنگ سبز روشن تا سبز تیره رنگ دیده می گردند.

اولین معادن زمرد شناخته گشته در جنوب مصر بود که نشان دهنده ی آن میباشد، زمرد از ۲۰۰۰ سال قبل از به دنیا آمدن مسیح مورد به کار گیری قرار می گرفته میباشد. امروزه اغلب با کیفیت ترین سنگ های زمرد از کلمبیا استخراج می گردد، زمرد هایی دارنده کیفیت مرغوب می باشند که شفاف و بی عیب و فطرت باشند. اکثرا گوهر های معدنی خاتم زمرد یا گردنبند زمرد حاوی خراش های کوچکی در تکه سطحی خویش میباشدند. همین نگین ماه به دنیا آمدن خرداد مردانه و زنانه در گونه باکیفیت خیلی نادر، کمیاب و گران بها می باشند که معمولا تنها در اندازه های کوچک یافت می گردند. یک زمرد اصل و باکیفیت و بزرگ مقدور می باشد چندین مقابل الماس گران ارزش تر باشد.


نگین سیترین


سنگ سیترین از مجموعه کوارتز است و بعد از کوارتز بنفش که به آمیتیست نامدار می باشد، برجسته ترین نگین از مجموعه کوارتز به حساب می آید. اسم همین نگین خرداد از رنگ زرد آن به معنی “لیمویی ” آمده میباشد. همین سنگ پدیده فلورسانس را دارا نمی باشد. پیچیدگی آن ۷ در مقیاس مو هست. از خاصیت ها برجسته همان گوهر ماه خرداد می توان به همان مورد اشاره نمود که ابوعلی سینا در بهبود مریضی خمودگی از همان سنگ بهره می گرفته هست.
 

  • محمد ترکاشوند