انگشتر و سنگ قیمتی

بررسی خواص سنگهی قیمتی

انگشتر و سنگ قیمتی

بررسی خواص سنگهی قیمتی

  • ۰
  • ۰

در آغاز مطالب، با شما با سنگ و دعای "شرف الشمس" آشنا شدیم و سپس به جزئیات پرداختیم. سنگ "شرف الشمس"، در واقع نام دیگری برای سنگ عقیق زرد است. این سنگ ابتدا در سرزمین یمن و رود خانهٔ سیسیل کشف شده و پس از آن گسترش یافته است. سنگ عقیق در انواع مختلفی از رنگ‌ها وجود دارد، هر کدام از آن‌ها زیبایی خاص خود را دارد.

https://persianv.com/ahkam/%D9%85%D8%AA%D9%86-%D8%AF%D8%B9%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%D8%B1%D9%81-%D8%A7%D9%84%D8%B4%D9%85%D8%B3-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%AE%D8%AA-%DA%AF%D8%B4%D8%A7%DB%8C%DB%8C.html

این انواع شامل: سنگ عقیق زرد، عقیق سرخ، عقیق سیاه یا تیره، عقیق یمانی، عقیق سلیمانی، عقیق دلبربا و غیره هستند که هر یک از آن‌ها خواص خود را دارد.

همچنین، یک باور اشتباه که مدت‌هاست در میان مردم رواج یافته و آن‌ها را به اشتباه می‌کشاند، این است که شرف الشمس به تنهایی دارای خاصیت است و از آن به خوبی یاد شده و از زمان پیامبر و ائمه توصیه شده است. اما در واقعیت، اینگونه نیست و کاملاً با این ادعا مخالف است. شرف الشمس در واقع یک دعا است که حاوی چند ذکر از پروردگار است و از منابع مقدس قرآن کریم، تورات، و انجیل گردآوری و یافته شده است و سپس بر روی سنگ عقیق زرد حکاکی شده است.

خاصیت‌های سنگ شرف الشمس
در امر ازدواج، مهم‌ترین خاصیتی که در سنگ شرف الشمس وجود دارد، افزایش محبت میان زن و شوهر و تسهیل در ازدواج است. علاوه بر این، خاصیت سنگ شرف الشمس از دو دیدگاه قابل بررسی است:

۱. خواص موجود در سنگ عقیق زرد خود.
۲. قدرت نام پروردگار که پشت نگین عقیق حکاکی می‌شود.

علاوه بر این، سنگ شرف الشمس دارای خواص دیگری نیز است که تأثیراتی روی جسم، روح، و روان انسان دارد. برخی از این خواص عبارتند از:

- گشایش در کارها
- کسب روزی حلال
- افزایش رزق و روزی
- ماندن از شر شیطان
- دفع بلا
- محافظت در سفر
- دوری از فقر و تنگدستی
- حفاظت از مال و اموال
- پیشگیری از بیماری‌ها
- بهبود روند بیماری‌ها و درد‌های مختلف
- تقویت عزت نفس
- افزایش اعتماد به نفس
- بهبود عملکرد بدن و مغز
- محافظت در برابر حیوانات مخرب

در این باب، ائمه اطهار نیز استفاده از سنگ شرف الشمس را توصیه می‌کنند. امام صادق (ع) فرموده‌اند: "هر کس انگشتر شرف الشمس را در دست کند، عاقبت بخیر خواهد شد." همچنین، از امام موسی کاظم (ع) نیز نقل شده است که فرمودند: "انگشتر زرد را در دست کنید، چرا که موجب اسانی می‌شود و در آن هیچ دشواری نیست."

متن دعای شرف الشمس
متن دعای شرف الشمس به شرح زیر است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
اَللّهُم اِنّی اَسئَلُکَ بِالهاءِ مِنْ اِسمِکَ الْاَعظَم و بالثَلآثِ العِصّیِ و بالالَفِ المُقَّوِم و بِالمِیمِ الطَمیس الاَبتَر و بالسِّلمِ و بالاَربَعَه الَتِی ه‍ِی کالکَفِ بِلا مُعصَم و بِالهاءِ المَشقُوقَه و بالواوِ المُعظَّم صوره اِسمکَ الشَّریفِ الاَعظَم اَن تُصَلِیَ علی سَیِّدِنا مُحمَّدِ وَ آلِهِ بعدد حروف ماجری بِالقلم و اَن تَقضِی حاجَتِی.

نکات مهم در مورد شرف الشمس
- در هنگام داشتن سنگ شرف الشمس، رعایت پاکی و طهارت توصیه می‌شود.
- هنگام نماز، بهتر است سنگ را در دست یا گردن داشته باشید تا دعایتان مورد قبول الهی قرار گیرد.
- افرادی که در امر ازدواج مشکل دارند، توصیه می‌شود که این سنگ را تهیه کنند و همواره با خود داشته باشند.
- اداب استفاده از این سنگ باید به درستی رعایت شود.
- باید از بردن سنگ به مکان‌های الوده و نامناسب مثل سرویس بهداشتی خودداری شود.
- هنگام حکاکی، اصول و قواعد آن باید به دقت رعایت شود.

  • ۰۲/۱۱/۲۳
  • محمد ترکاشوند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی