انگشتر و سنگ قیمتی

بررسی خواص سنگهی قیمتی

انگشتر و سنگ قیمتی

بررسی خواص سنگهی قیمتی

۳ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 برای بهبود مریضی های دستگاه گوارش خیلی مثمر ثمر میباشد.
 سایر ویژگی از خاصیت ها نگین عقیق اصل همین میباشد که همراه داشتن آن برای دردهای استخوانی به خصوص کمر رنج مثمر ثمر هست.
 برای جلوگیری از خونریزی های گشتید به خصوص برای بانوان توصیه می گردد.
 همین نگین خیلی پر انرژی می باشد و برای ناراحتی های روحی و بر طرف گشتن غصه و اندوه مثمر ثمر می باشد و همچنین ساکتش قسمت و منجر شادابی و شادی هست.
همان گوهر همینطور برای معالجه مریضی های پوستی از جمله آکنه به کار گیری می گردد. برای همان کار باید گوهر را در بالای پوست قرار داده و برای مدت زمان چند دقیقه بصورت دایره وار حرکت دهید.

 


 در زمان خستگی و کوفتگی چشم ها می توانید از محدوده ای از همان گوهر بر روی چشم هایتان به مدت ۱۰ الی ۲۰ دقیقه در روز بهره بردن نمایید.
 در ارتباط فواید عقیق یمنی که در خاتم و گردنبند عقیق یمنی به کار می رود و مجموعا، گونه های آن باید به همان موضوع اشاره نمود که همان گوهر برای بهبود مریضی های کمر رنج، پا رنج، استخوان رنج و همنطور دردهای ماهیچه ای خوب و مثمر ثمر می باشد. چرا که حرکت فوق العاده ی آن علت گشته که ملایمتت شفابخش را به سوی خویش جذب نموده و به وجود آمدن یک انرژی شفابخش خیلی نیرومند دهد. شما می توانید با کمی تمرکز و توجه، امواج ساطع گردیده از همین گوهر را به رنگ سبز ببینید. همان انرژی در گونه سرخگون همواره به رنگ سبز هست.
امام صادق علیه السلام در روایتی از خاصیت ها و فواید عقیق فرموده اند که خداوند دستی که برای دعا کردن به درگاهش بلند می گردد دوست دارد با همین انگشتر باشد. ( مکارم الاخلاق ص ۸۸، وسائل الشیعه: ۵ /۹۱)


 درباب فضیلت و فواید عقیق یمنی ذکر همان مورد دیدنی دقت هست که روزی جبرئیل به نزد پیامبر اکرم (صل ّی الله علیه و آله) آمد و فرمود:
«یا محمد رب ّی یقرؤک الس ّلام و یقول لک: البس خاتمک بیمینک و اجعل فص ّه عقیقا ً و قل لابن عم ّک یلبس فرجام بیمینه و یجعل فص ّه عقیقا ً…
ای محمد ! پروردگارم به تو درود می رساند و می فرماید: خاتمت را در دست راست کن و گوهر آن را عقیق بگذار و به پسر عمویت (علی (ع)) هم بگو انگشترش را در دست راست بگذارد و برای آن سنگ عقیق قرار دهد ». همین یکی از مهمترین و با بها ترین فواید خاتم عقیق یمنی می باشد که در روایات به آن اشاره گشته هست.
سپس علی (ع) پیرامون همان نگین سوال می فرمایند و حضرت محمد (ص) فرمایند: «کوهی می باشد در یمن ».

  • محمد ترکاشوند
  • ۰
  • ۰

در لغت واژه احزاب به معنی گروه و دسته می باشد. احزاب و قبایل عرب که برای نابود کردن و ازبین بردن اسلام باهم متحد گردیده بودند شهر مدینه را محاصره نمودند و قصد حمله را داشتند که همین امر سبب به وجود امدن پیکار مشهور خندق و نزول سوره احزاب گردید. واکنش مسلمانان در قبال همین حادثه و نهایت کارشان در آیات (٩ تا ٢٧) توضیح گشته میباشد. همان سوره از سوره های مدنی قران هست که 72 ایه دارد. برای خرید و مشاهده خواص کامل این دعای برای اززدواج به سایت شرف آنلاین مراجعه کنید.
علاوه بر اثر زیاد همین دعا برای ازدواج خواندن همان دعا برای براورده گشتن حاجات هم اثرگذار میباشد به طوری که هر کس در نماز صبح و مغرب پیش از آنکه برخیزد یا با کسی سخن بگوید آیه 56 سوره احزاب ان الله و ملائکه … را قرائت کند و بعد بگوید: اللهم صل علی محمد النبی و ذریته خداوند هفتاد حاجت او را در جهان و سی حاجت را در اخرت براورده خواهد نمود.



سفارش به تدارک همین دعا برای ازدواج و گشایش اقبال هم خیلی میباشد و روایت و تفاسیر شریفی از ائمه و معصومین در کتابهای متفاوت درمورد به کار گیری از همان دعا برای گشایش اقبال و ازدواج وجود دارد. نوشتن سوره احزاب برای بخت گشایی برروی پوست آهو خیلی سفارش گشته و مشهور میباشد. یقینا باید به همین نکته دقت داشت که شاید موانعی و سخت گیری هایی از خانواده ها و خویش اشخاص علت بروز مشکلات و تاخیر در امر ازدواج می گردد و نخست از نیزه باید همین مشکلات را برطرف نمود و بعد به دنبال یک دعا برای گشایش بخت مثل نوشتن سوره احزاب برای ازدواج بود.
به فرموده امام صادق (ع) در مورد فواید همان دعا برای ازدواج:



در حالیکه دختری موفق به ازدواج نشده می باشد همان سوره را با رعایت آداب بر پوست آهو بنویسد و داخل یک قوطی سربسته در مسکن دختر نهان کنند. با یاری خدا اقبال دختر باز خواهد گشت و میتواند از همان دعا برای گشایش بخت احزاب (Parties)خویش بهره بردن کند و نه برای یک دختر بلکه همان دعا برای گشایش اقبال همه دختران آن مسکن اثرگذار خواهد بود و همان یکی از معتبرترین فواید همین دعا برای ازدواج می باشد. (تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج ۱۲، ص ۸-البرهان)

با دقت به اینکه درمورد خاصیت ها همان دعا برای ازدواج روایت مستقیم از زبان لیکنم صادق (ع) و حضرت محمد (ص) و بقیه علما توضیح گشته می باشد میتوان نتیجه گرفت همین دعا، برترین دعا برای اقبال گشایی هست و قطعا نوشتن سوره احزاب برای ازدواج اثر زیادی بر سرعت بخشیدن به امر ازدواج خواهد داشت و نه فقط همین دعا برای ازدواج دختران مثمر ثمر می باشد و ادله زیاد شدن میل و رغبت پسران به ازدواج هم خواهد گشت.

  • محمد ترکاشوند
  • ۰
  • ۰

عقیق سلیمانی در گونه های و ساختار مختلفی وجود دارد که با دقت به رنگشان کاربردشان نیز گوناگون هست لیکن تمامی خاصیت ها عقیق سلیمانی را دارا می باشند. حالا اقسام و انواع آن را با کاربرد هایشان معاینه می کنیم:
۱- فارسی: به علت معروف بودن همان نمونه بین ایرانیان به آن فارسی گفته می گردد. همین نمونه از لحاظ ارزش از باباقوری حبشی گران ارزش و از نمونه بقرانی ارزان تر هست. همین نمونه عقیق که از اقسام عقیق سلیمانی میباشد در زیورآلاتی که برای بچهان می سازند کاربرد دارد و چشم نامناسب را از آن ها دور می سازد.
در گذشته از نگین سلیمان، مهره مدور سیاه و سفیدی می ساختند که به شکل و رنگ چشم گوسفند مرده بود و جهت پیشگیری از چشم آسیب در گردن بچهان آویخته و یا گاها جهت قشنگیی مورد به کار گیری قرار می گرفت. مهره سلیمانی مهره ای میباشد که اکثرا در یمن یافت می گردد که به عقیق رگه دار یا باباقوری مشهور می باشد. رگه های مهره سلیمانی معمولا به رنگهای سفید و سیاه و سرخ فام و قهوه ای زرد و کرم هست.


نیزان طور که گفته گشت عقیق سلیمانی یا باباقوری نمونهی از عقیق می باشد که دارنده رگه هست. به همان نگین، خلنگ یا قلنج نیز می گویند چون که خلنگ در لغت معنای سیاه و سفید می دهد. و همان گوهر در لغت عرب و یا در متن های دیرینی تر فارسی به اسم جزع هم معروف می باشد. موجب همان اسم گذاری (باباقوری) روی عقیق سلیمانی همان می باشد که طرح چشمی داخل چنین گونه سنگی وجود دارد که مقداری هاله اطراف آن فراگرفته هست. در اعتقادات و فرهنگ مردم عده ای بر همان اعتقادند که دعای نگین سلیمانی احتمال دارد برای بشر خوش بکمک یا نامناسب بکمک بیاورد. در نتیجه به احتمال انبوه محدودهی از این خاصیت ها موجب گردیده میباشد که برای دفع چشم آسیب خاتمی شان را به گوهر عقیق سلیمانی مزین می نمایند و از فواید خاتم سلیمانی به کار گیری می نمایند.


۲- بقرانی: همان نمونه نایاب از اقسام نگین عقیق سلیمانی اصل است که حاوی سه رنگ سرخگون، بلوری شفاف سفید مرجانی هست. الان در بعضی موارد یکی از رنگ های سیاه، زرد و یا سبز هم در بعضی از آنان دیده می گردد. همچنین خط هایی که روی همان مدل از عقیق وجود دارد صاف و راست میباشد.
۳- معرق: همین مدل دارنده رگ های باریک و قشنگی خیلیی هست که از تلفیق رنگ های سیاه، سرخ فام و سفید بوجود آمدن گردیده هست. احتمال دارد رگه هایی مانند درخت یا حیوانات روی همین گونه عقیق سلیمانی دیده گردند.
۴- غروانی: از گونه های نگین عقیق سلیمانی است که به عامل مساحت زیاد و ابعاد ابعاد بزرگش قابل تراش دادن نمی باشد. به همان منجر همان نگین برای جواهر آلات بهره بردن نمی شود بلکه از همان گونه برای زینت دادن ویترین ها، آکواریوم ها و یا ساختن ظرف های تشریفاتی به کار گیری می گردد حاوی رنگ های بی نظمی می باشد.
۵- بسلی: از مشخصات آن همین میباشد که لایه ی پایین و بالای آن به رنگ سیاه و سرخ میباشد و میان آن دو خط های سفید رنگی وجود داشته باشند.

  • محمد ترکاشوند