انگشتر و سنگ قیمتی

بررسی خواص سنگهی قیمتی

انگشتر و سنگ قیمتی

بررسی خواص سنگهی قیمتی

  • ۰
  • ۰

همان نگین به شیوهی غیر عادی عناصر خاصی از رنگ را جذب می نماید. رنگ سبز آن نشات گرفته از ناخالصی عنصر کروم هست. کروم نیزان عنصر حیوان در زمرد یعنی نمونه سبز بریل گران قیمت می باشد که عامل رنگ سبز آن می گردد.

خصوصیت تغییر رنگ همان گوهر از ویژگی چندرنگی منحصر به انسان آن مختلف میباشد. به صورت معمول، رنگ آن در زیر نور سبز زمردی و در زیر نور آفتاب به رنگ سرخگون تمشکی در می آید.

 


همان طور رنگ های زرد و صورتی را هم نشان می دهد، همین پدیده حاصل جذب گردیدید نور در ناحیه آبی و زرد طیف رنگی میباشد. همان نوع بعدها به عنوان نمونه ی شامل کروم با قابلیت تغییر رنگ شناخته گشت. افسانه ها حاکی از همان می باشد که کشف الکساندریت با رسیدن تزار آتی به سن قانونی همزمان گشته بود.
به ناچار همان گوهر با رنگ های تغییرپذیر سرخگون و سبز باید به عنوان گوهر جواهر تشریفاتی تزار شاهی روسیه به رسمیت شناخته می گشت.

همان طور نقل گردیده هست که گوهر استخراج گردیده از معادن سریلانکا (سیلان) با تغییر رنگ خاکی تا قهوه ای شناخته گردیده میباشد. نگین استخراج گشته از ذخایر زیمبابوه به طور معمول تغییر رنگ خیلی محدودی دارد و معمولا با مقدار ناچیزی رنگ بنفش یا کمی تیره تر میباشد.

الکساندریت یکی از غیر طبیعی ترین و خاص ترین گوهر های جاندار در بازار امروز هست. همین نگین با خصوصیت چند رنگی نمونه ای از کریزوبریل با پدیده کالر چنجینگ میباشد. الکساندریت یا کریزوبریل با پدیده کالرچنجینگ به زمرد روز و یاقوت شب مشهور می باشد شاید همین اصطلاح به ادله نمونه ای از آن که دارنده تغییر رنگ سبز تا سرخگون می باشد به کار گیری می گردد. همین گوهر در زیر نور لامپ رشته ای یا شمع به طیف های مایل به سرخ تغییر رنگ می دهد.

 



گونه های همین نگین در تانزانیا به رنگ های روشن تر یافت می گردد و تغییر رنگ دیدنیی دارد. الکساندریت معادن برزیل اشباع تر به نظر می رسد و تغییر رنگ از آبی تا بنفش را نشان می دهد.

نمونه مطلوب همان نگین، گونه خالص آن و با استعداد تغییر رنگ بالاست. تغییر رنگ از رنگ سبز به سرخگون همان گوهر دیدنی ترین بهره بردن نوری از سنگ خاتمی که تغییر رنگ میدهد میباشد. همان فواید نگین الکساندریت به روش چشمگیری اثبات میکند که منبع نور چه درجه در رنگ زیورآلات اثر گذار هست.

خاصیت ها چندرنگی الکساندریت از استعداد تغییر رنگ منحصر به بشر آن کاملا گوناگون میباشد؛ به طور معمول، الکساندریت در نور روز رنگ سبز زمردی و در زیر نور آفتاب به رنگ سرخ فام تمشکی در می آید.

الکساندریت همینطور به رنگ های زرد و صورتی ظاهر می گردد و نوع های خیلی نادر آن با برش کوژ آثاری از گوهر های صیقلی (چشم گربه ای) را از خویش نشان می دهند. تغییر رنگ «تاثیر الکساندریت » نتیجه ی جذب گشتید نور در تکه زرد و آبی طیف رنگ میباشد.
خاصیت ها معالجهی گوهر الکساندریت

  • ۰۰/۰۳/۱۹
  • محمد ترکاشوند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی