انگشتر و سنگ قیمتی

بررسی خواص سنگهی قیمتی

انگشتر و سنگ قیمتی

بررسی خواص سنگهی قیمتی

۲ مطلب در فروردين ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

آیا شرف الشمس حقیقت دارد و نیزه می توانند از آن به کار گیری نمایند ؟ بله شرف الشمس حقیقت دارد و در روایات مذهبی ما و از طرف ائمه توصیه گردیده و در روز 19 فروردین سالی یک بار میتوان آن را حکاکی نمود آن نیز بر روی عقیق زرد و نمیتوان از آن روی هر عقیق یا سنگی به کار گیری نمود. حکاکی آن هم آداب خاصی دارد و نماد هایی دارد که باید حکاک از آن ها معرفت داشته باشد و هر حکاکی نمیتواند آن را حکاکی کند. منبع

 

گوهر یا خاتم آویز شرف الشمس برای حفاظت ى در مسافرت ها و دفع از نامناسب ى ها حفظ جان و خیر و نیک و افزایش رزق و روزی و ساکتش رفع چشم آسیب برآورده گشتن حاجات و آرزوها و معالجه همگانی کالبد و روح مخصوصا ً زیاد شدن نیرو بدنی و هاله نورانی اطراف بدن و بخاطر مصرف گوهر زرد آن دلیل پاک کردن و تصفیه دستگاه گوارش گشته و بر روی هضم و جذب غذا و شوش خون در بدن و چاکرای ۳ غده پانکراس و لوزالمعده و جواره مربوط با همین دو غده تاثیر شگرفی داشته.

 

بعضی میگویند: نوشته شرف الشمس دارنده ۵ اسم اعظم خداوند می باشد بعضی بقیه بر همین اعتقاد می باشد که دعای شرف الشمس نماد رمزی مولا علی (ع) هست، بعضی می گویند دعای شرف الشمس روی خاتم حضرت سلیمان (ع) همراه با عبارت «لااله الالله الملک الحق المبین و یا الملک لله » حک گردیده بوده است پس عظمت شرف الشمس و آداب نوشتاری باطنی آن بالاتر از نیزه همین ها می باشد و حکاکی کردن یا نوشتن آن کار هر کسی که واقف به علوم غریبه نیست نمی باشند، هر سال یکبار جو وجود می گردد تا آفتاب به زمین بیایند و آفتاب در بهترین موقعیت خویش به طور کلی کهکشان ها قرار گیرد تا آفتاب در آن زمان نسبت به بقیه ستاره ها روی زمین نیرو داشته باشند.

 

بعضی گفته اند نقش شرف الشمس کلمات الله، جمیل، رحمان، مومن و نور هست که بجای نقش کلمات از پنج حرف ابتدا آنها بصورت «ا.ج.ر.م.ن » میتوان بهره بردن نمود.

 

شرف الشمس حاوی اثرات و خاصیت ها بیشماری هست که نمیتوان آن را انکار نمود، چنانکه شخص ى را نزد حکمران ى به موجب جرم ى م ى پیروزی حضرت صادق (ع) فرمود که خاتم ى عقیق به او برسانند، خاتم ى به او رساندند و مکروه ى به او نرسیده باشد

 

یا فرد ى را از مقابل حضرت ولیم محمد باقر (ع) گذراندند تازیانه خیلی بر او زده بودند. حضرت فرمود: خاتم عقیق او کجاست، چنانچه با او می بود تازیانه نمى خورد. یا آنکه کس ى نزد حضرت انگشتر (ص) آمد و شکوه کرد که دزد در طرز اموال مرا ربوده حضرت فرمود: چرا خاتم عقیق در دست نداشت ى که آن از هر نامناسب ى آدمى را نگاه مى دارد.

 

بها نگین عقیق زرد مخصوصا ً عقیقی که مزین به شرف شمس باشد را نمی توان در چند جمله توضیح کرد، پیامبران و ائمه بر گوهر های خاتم صحه گذاشته اند لیکن نه به خاطر آنکه تاثیر ى طلسمی ى دارند، بلکه آن سنگ هرچه باشد برگزیده گردیده و برا ى شامل آن اثرات ى از جمله فتح مهمات و دفع بلاها دارد و اثرات آنها ذات ى نیست و از جانب خداى تعالى میباشد. پس در صورتی که کس ى تاثیر آنچه را که همراه خویش م ى دارد، ذات ى و مستقل بفهمد به خدا ى یگانه شرک ورزیده هست. نیزه ملک سلیمان را خداوند در خاتم او قرار داده بود، هرگاه حضرت سلیمان آن در دست م ى گذاشت کلیه ى جن و الفت و شیاطین و نیزه پرندگان و وحوش به نزد و ى حاضر گردیده و از او اطاعت م ى نمودند. باد م أمور حمل تخت او بود و نیزه شیطان و آدمیزاد ها و پرندگان و چهار خاتمه ى که تحت اوامرش بودند همگ ى آنها را جابجا می کرد.

 

سلیمان نبی گاهی اوقات، خاتمش را در اختیار برخ ى از خدمتکارانش قرار م ى داد. روز ى شیطان آمد و خادم او را گول زد و خاتم را از او ستاند و آن را در دست نهاد، نتیجه آن گردید که کلیه شیاطین و جن و الفت و پرندگان و وحوش مسخر او گردیدند و آن حضرت در جست و وضعیت ى خاتم گشت ول ى آن را نیافت. خاتمه شیطان ترسید که مردم متوجه تزویر او گردند آن را به بحر انداخت. خدا ى – عزوجل – ماه ى را م أمور به بلعیدن آن ختم کرد، بنی اسرائیل چهل روز در جست و فضا ى حضرت سلیمان بودند و از آن طرف سلیمان در ساحل بحر به دنبال خاتم بود و با گریه و زار ى به سوى خداى تبارک و تعال ى استغفار می کرد و از همین اتفاق به جانب خدا مغفرت م ى نمود. پس از چهل روز به صیاد ى رسید که ماه ى صید م ى نمود، حضرت سلیمان به او یاری کرد. آن صیاد پس از صید، یک ماه ى به سلیمان داد، او شکم ماه ى را شکافت خاتم خویش را در آن دید و خاتم را به دست نمود و شیاطین و جن و الفت و پرندگان و وحوش در مقابلش خضوع نمودند و امپراطور ى او به نیزان حالت نخست بازگشت و حضرت، آن شیطان (که خاتم را ربوده بود) به همراه لشگر ى که همراه او بودند به وسیله اسماء اله ى حبس کرد و عده ا ى را در دل بحر و بعضی را در میان نگین و صخره ها زندانى کرد و آن شیاطین تا روز آخرالزمان زندان ى و معذب میباشدند.

 

حضرت محمد (ص) فرمودند: (ای عل ى) عقیق اولین کوه ى هست که به ربوبیت خدا ى متعال و نبوت من و وص ى بودن تو و امامت فرزندانت و اختصاص داشتن جنت به پیروان تو و اختصاص نار به دشمنان تو شهادت داده می باشد. از شرف الشمس نیزه بعنوان نوع ای از انگشتر سلیمان ى اسم موفقیته اند و آن را به عوالم خمسه تفسیر نموده اند و رازی از تورات و انجیل و قرآن می فهمند که در کتاب شمس معارف کبر ى جلد ابتدا مطالب غالبای در خاصیت ها شرف الشمس آورده گردیده و حضرت آیت الله حسن زاده آملی وشیخ ارزشی به مطالب اکثرای در همین زمینه اشاره فرموده اند.

 

پیامبر اکرم (ص) نیز می فرمایند: «هر کس یکی از عقیق های قرمز و زرد و سفید را در دست داشته باشد جز خیر و نیکی و فراخی روزی و سلامتی از جمیع بلا ها نمی بیند و از شر امپراطور ظالم و از هر چه آدمی از آن میترسد و حذر می کند امان می یابد

  • محمد ترکاشوند
  • ۰
  • ۰

 

خاتم شرف شمس

حرز خاص شرف شمس

حرز شرف شمس حتما باید روی عقیق زرد رنگ نوشته گردد و در حالیکه همان گوهر در دسترس نبود، روی یک محدوده کاغذ به رنگ زرد. در همین حرز ۵ اسم اعظم خداوند به روش مخصوصی نوشته می گردد که حکاکی آن کار هر کسی نیست. می گویند نویسنده همین اسامی باید انسان آگاه و پاکی باشد و بتواند قوانین نوشتن همین حرز را رعایت کند. در نوشتن شرف شمس، هیچ خطی نباید دوبار کشیده گردد، سوراخ های ستاره و میم و ها و واو نباید بسته باشد، خطوط در آغاز و انتهای ستاره نباید یکدیگر را حتم نمایند، اندازه الف ها یکسان باشد، واو آخر روی همه نقش کشیده گردد و چنانچه متن، روی کاغذ نوشته می گردد، به جای جوهر از گلاب و زعفران بهره بردن گردند.

 

معمولا روی نگین شرف شمس کلمات الله، جمیل، رحمان، مومن و نور با خطوط مخصوصی که برای همان کار تعریف گردیده حکاکی می گردد. الان گاهی حکاکان شرف شمس به جای نوشته، از نقوشی بهره بردن می نمایند که معرف همان کلمات می باشدند و در واقع حروفی میباشدند که از تورات، انجیل و قرآن گرفته گردیده اند. گاهی نیز به جای همان نقش ها و کلمات پنج حرف ابتدا آن ها یعنی الف، جیم، ر، میم و نون نوشته گردیده.

 

ولی به جز همین ها، دعای شرف شمس چند شرط سایر نیز دارد. اینکه در ساعت مشخصی از روز نوزدهم برج حمل نوشته گردد و به اسم کسی باشد که قرار می باشد از آن دائما بهره بردن کند. به همان منجر هست که بین شرف شمس هایی که در بازار فروخته می گردند نوع غیر اصل زیاد میباشد. زیرا اطلاعی از زمان حکاکی آن ها، متاع گوهر و نویسنده خطوط آن در دست نیست و برجسته تر از نیزه، مقدور میباشد گوهر به اسم به کار گیری نماینده آن حک نشده باشد. گوهر های شرف شمس در صورت نیاز، در سال های بعد درست در روز ۱۹فروردین ماه بازنویسی می گردند لیکن بسیار ها معتقدند چنانچه نگین به درستی حکاکی گشته باشد نیازی به بازنویسی نیست

  • محمد ترکاشوند