انگشتر و سنگ قیمتی

بررسی خواص سنگهی قیمتی

انگشتر و سنگ قیمتی

بررسی خواص سنگهی قیمتی

۵ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

قدرت دعای بخت گشایی

دعای بخت گشایی یکی از محبوب‌ترین دعاها در فرهنگ اسلامی است که معمولا به صورت زیر خوانده می‌شود:

"اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ بِرَحْمَتِکَ الَّتِی وَسِعَتْ کُلَّ شَیْءٍ، أَنْ تَغْفِرَ لِی"

ترجمه‌ی این دعا به فارسی:

"خدایا، من با رحمتی که همه چیز را فراگرفته است، از تو می‌خواهم که برایم آمرزش قرار دهی."

این دعا باور بر این است که خداوند بزرگوار همۀ انسان‌ها را دوست دارد و به طور نامحدود در حال پذیرش دعاهایشان است. بنابراین، با عبور از موانع و مشکلاتی که برای برآورده کردن خواسته‌هایمان وجود دارد، می‌توان با اعتقاد به قدرت خداوند و آرایش جهان، برای گشایش بخت و روزی خود دعا کرد.

https://sharafonline.ir/ahzab-marriage-amulet

امام صادق (ع)

کسی که سوره احزاب را روی پوست آهو بنویسد و در خانه اش قرار دهد خواستگاران به منزلش می آیند و به اذن خداوند متعال از دختران، خواهران و همه نزدیکان (مجرد) او خواستگاری می شود (تفسیر البرهان، ذیل تفسیر سوره احزاب).

دعای بخت گشایی، همانند سایر دعاها، اعتقاد مذهبی و قدرت روحی قابل توجهی دارد. به علاوه، درست است که تعداد زیادی از افراد گزارش کرده‌اند که با خواندن این دعا بهبودی در شرایط زندگی خود داشته‌اند.

اما باید تأکید شود که دعا کردن تنها نمی‌تواند مسیر زندگی فرد را تغییر دهد. عوامل دیگری همچون تلاش، صبر، پشتکار، و همکاری با دیگران نیز در بهبود شرایط زندگی تأثیر دارند. در نتیجه، اگر به دعای بخت گشایی با ایمان کافی و باور به قدرت خداوند و همراه با تلاش و پشتکار همراه باشید، ممکن است شانس شما برای بهبود زندگیتان افزایش یابد.

حضرت محمد (ص)

هرکس سوره احزاب را بر روی پوست آهو نوشته و در ظرف در بسته در منزل قرار دهد خواستگاران دختر، خواهران و بستگان او زیاد شوند و میل و رغبت خواستگاران به آن ها زیاد می شود، حتی اگر فقیر و درمانده باشد (خواص القرآن، ص77).

  • محمد ترکاشوند
  • ۰
  • ۰

 

سنگ توپاز (Topaz) یک سنگ قیمتی و نیمه قیمتی است که در رنگ‌های مختلفی مانند زرد، آبی، بنفش، صورتی، سبز و بی رنگ به دست می‌آید. این سنگ اغلب در سنگ‌های رسوبی یافت می‌شود و معمولاً در معادن کمیاب و با ارزشی مانند برزیل، روسیه، سری‌لانکا و ایران استخراج می‌شود. سنگ توپاز علاوه بر استفاده در جواهرسازی، در صنایع الکترونیکی، فضایی و پزشکی نیز کاربرد دارد.

قیمت گذاری سنگ توپاز به شدت وابسته به مشخصات و ویژگی های آن است، از جمله رنگ، شفافیت، اندازه، شکل و وزن. همچنین عوامل دیگری نیز می‌توانند بر قیمت تاثیر بگذارند مانند کیفیت پولیش، نوع برش، منبع استخراج و محل توپاز.

به طور کلی، سنگ توپاز در بازار جواهرات به صورت هر قطعه فروخته می‌شود و قیمت آن به دلار یا یورو محاسبه می‌شود. در حال حاضر، قیمت هر قیراط (۰٫۲ گرم) سنگ توپاز در بازار جواهرات حدود ۵ تا ۱۵ دلار است. با این حال، قیمت گذاری دقیق تر باید با توجه به ویژگی های خاص هر سنگ توپاز تعیین شود.

سنگ توپاز یک سنگ قیمتی با رنگ‌ها و الگوهای مختلف است که در بسیاری از مناطق جهان به دست می آید. برخی از معدن های مشهور توپاز عبارتند از:

  • معدن کولومبیا: این معدن در کشور برزیل قرار دارد و مهم ترین منابع توپاز در جهان است.
  • معدن مجیک: این معدن در نزدیکی شهر سالوادور، در برزیل قرار دارد و توپاز هایی با رنگ های زرد، قهوه ای و قرمز تیره را تولید می کند.
  • معدن کویللا: این معدن در استرالیا قرار دارد و توپاز هایی با رنگ های قهوه ای، طوسی و سبز تولید می کند.

همچنین توپاز ها در بسیاری از نقاط دیگر جهان نیز به دست می آیند.

سنگ توپاز به دلیل رنگ‌های متنوعی که دارد، در انواع مختلفی موجود است. برخی از انواع سنگ توپاز عبارتند از:

1- توپاز آبی: این نوع توپاز با رنگ آبی شفاف تا کمی سبز روشن است و یکی از محبوب‌ترین انواع توپاز است.

2- توپاز طلایی: این نوع توپاز با رنگ زرد یا طلایی است و اغلب درگیره های زیبایی از جمله انگشترها و گوشواره ها استفاده می شود.

3- توپاز قهوه ای: این نوع توپاز با رنگ قهوه ای و مایل به طوسی است و در برخی مواقع به صورت تکه های بزرگی استخراج می شود.

4- توپاز سبز: این نوع توپاز با رنگ سبز روشن تا تیره است و بسته به شفافیت آن می تواند خیلی خوب و روشن یا مات باشد.

5- توپاز رز: این نوع توپاز با رنگ صورتی روشن تا تیره است و بسیار شبیه به سنگ مروارید است.

6- توپاز دو رنگ: که با داشتن رنگ های آبی و سبز به صورت خطی در کنار هم، شناخته می‌شود.

همچنین توپاز های دیگری نیز وجود دارند که با رنگ‌های مختلفی همچون بنفش، قرمز و... شناخته می شوند.

 

  • محمد ترکاشوند
  • ۰
  • ۰

 

سنگ الکساندریت یک نوع سنگ متامورفیک است که از دگرگونی سنگ های رسوبی یا آذرین تشکیل شده است. این سنگ دارای خواص فیزیکی و شیمیایی بسیار خوبی است و به عنوان یک سنگ قیمتی در بازار سنگ های قیمتی شناخته می شود. این سنگ در کانادا، روسیه، آفریقای جنوبی، برزیل و هند استخراج می شود و برای ساخت زیورآلات، مثلاً انگشتر، گوشواره و گردنبند، استفاده می شود.

سنگ الکساندریت یک نوع سنگ زینتی است که به دلیل ظاهر زیبا و خواص فیزیکی برجسته‌اش، در صنایع ساختمانی و تزئیناتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سنگ از معدن‌هایی در شهرستان الکساندریه در مصر استخراج می‌شود و به همین دلیل به نام الکساندریت شهرستان مذکور شناخته شده است.

https://sharafonline.ir/blog/alexandrite/

سنگ الکساندریت شامل کانی‌های فلدسپات، کوارتز و میکا است و دارای رنگ سبز تیره با عروق‌های قهوه‌ای و قرمز است. خواص فیزیکی این سنگ شامل مقاومت بالا در برابر سایش، پایداری در برابر حرارت و رطوبت، سختی و نفوذپذیری کم آب می‌باشد.

از سنگ الکساندریت در ساخت فرش‌های زینتی، دیوارهای داخلی، سطوح کابینت و شومینه‌ها، سنگ فرش راه‌ها و محوطه‌های بیرونی، تزئینات داخلی و خارجی ساختمان‌ها استفاده می‌شود. همچنین به دلیل ظاهر زیبا و منحصر به فردش، سنگ الکساندریت در قطعات تزئینی نیز کاربرد دارد.

 

بله، سنگ الکساندریت یک سنگ طبیعی است و از دگرگونی سنگ های رسوبی یا آذرین به وجود می آید. این سنگ در زمین زیرین شکل می گیرد و پس از تشکیل، به علت تحت فشار و دمای بالا، تغییر شکل و ساختار می دهد. به همین دلیل، سنگ الکساندریت به عنوان یک سنگ متامورفیک شناخته می شود. در حالی که سنگ‌های مصنوعی نیز با نام الکساندریت به فروش می رسند، اما طبیعی بودن آن‌ها قطعی نیست و ممکن است به صورت مصنوعی به وجود آمده باشند.

سنگ الکساندریت دارای خواص فیزیکی و شیمیایی بسیار خوبی است که آن را برای استفاده در صنایع مختلف، از جمله ساخت زیورآلات، ساختمان‌سازی و تزئینات داخلی بسیار مناسب می کند. برخی از خواص سنگ الکساندریت عبارتند از:

  • مقاومت بالا در برابر خراشیدگی، ضربه و خوردگی
  • قابلیت پولیش و درخشندگی بالا
  • تنوع رنگی از جمله سفید، سبز تیره، صورتی، قرمز، زرد و غیره
  • بافت یکنواخت و نرم
  • مقاومت در برابر حرارت و اسیدها

این خواص سنگ الکساندریت آن را به یکی از سنگ های باارزش و محبوب در صنعت سنگبری تبدیل کرده است.

 

 

 

  • محمد ترکاشوند
  • ۰
  • ۰

 

حرز امام جواد (ع) به یک دعای خاص و معنوی گفته می‌شود که به نام امام موسی بن جعفر (ع) هست. این حرز در فراگیر شیعه جهت حفظ و افزایش ثروت، رفع مشکلات و برآورده شدن حاجات مردم شناخته شده است. اصطلاحاً به این حرز با نام "حرز سلطان مال و طلب" هم اشاره می‌شود. توصیه می‌شود قبل از خواندن حرز امام جواد، به مراجع معتبر دینی و فقهای اطلاعاتی خود را پرسیده و مطمئن شوید که خواندن این حرز برای شما صحیح است. جهت خرید حرز امام جواد نیز به سایت شرف آنلاین مراجعه کنید.

حرز امام جواد (علیه السلام) یک حرز مقدس است که به آن خصوصیات ویژه‌ای نسبت داده شده است. برخی از خصوصیات این حرز عبارتند از:

1-جلب رضایت خداوند

2-محافظت در برابر بلاها و مشکلات

3-افزایش درآمد و رزق

4-جلب محبت و علاقه مردم به فردی که این حرز را تلاوت می‌کند

5-رفع مشکلات روحی و جسمی

6-افزایش قدرت و توانایی‌های شخصی

7-روشن شدن دل و پیدا کردن راه درست در زندگی

8-مقابله با شیطان و آسیب‌های روحی

9-رسیدن به سعادت و شادی در زندگی

به عنوان یک حرز مقدس، این حرز باید با احترام و توجه به خواندن و تلاوت آن به کار گرفته شود. دستورالعمل‌های خاصی برای خواندن حرز امام جواد وجود دارد که برای نتیجه‌گیری بهتر واجب است آنها را رعایت کنید.

 

حرز امام جواد را می‌توانید از فروشگاه‌های مذهبی یا کتابفروشی‌های معتبر در شهر خود پیدا کنید. همچنین، می‌توانید این حرز را از طریق فروشگاه‌های آنلاین خریداری کنید. لطفا قبل از خرید و از هر منبعی، به دقت محصولات را بررسی کرده و مطمئن شوید که کیفیت و اعتبار فروشنده قابل قبول است. همچنین بهتر است که از نسخه‌های رسمی و با تأیید مراجع معتبر استفاده کنید.

  • محمد ترکاشوند
  • ۰
  • ۰

متن حرز امام جواد (ع) به شرح زیر است:

https://sharafonline.ir/blog/emam-javad-amulet-text/

بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِیمِ

اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ

اللَّهُمَّ اشْرَحْ صَدْرِی بِذِکْرِ آلِ مُحَمَّدٍ وَاجْعَلْ لِی لِسَانَ صِدْقٍ بِحَقِّهِمْ وَاحْفَظْنِی مِنْ کُلِّ بَلِیَّةٍ بِحَقِّ آلِ مُحَمَّدٍ

بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِیمِ

اَلسَّلَامُ عَلَیْکَ یَا عَلِیُّ بْنَ مُوسَى الرِّضَا الرَّضَوِیُّ المُرْتَضَی اَلسَّلَامُ عَلَیْکَ یَا بَابَ الْحَوَائِجِ الْمُحْتَاجِیْنَ اَلسَّلَامُ عَلَیْکَ یَا سَاکِنَ الْقُبَّهِ الْمَبْرُوکَهِ الْعَالِیَهْ اَلسَّلَامُ عَلَیْکَ بِالْخِدْمَةِ الْمُؤَدَّاهُ لِلْآفَاتِ وَالْبَلاَیَا اَلسَّلَامُ عَلَیْکَ بِالْوِفَاقِ فِی الدُّنْیَا وَالآخِرَهْ اَلسَّلَامُ عَلَیْکَ یَا خَادِمَ اللَّهِ فِی الْحَرَمِ الْمَصْطُوفَ اَلسَّلَامُ عَلَیْکَ یَا مَنْ لایُرَدُّ اللَّهُ دَعْوَةً سِوَاهُ

بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِیمِ

اَللَّهُمَّ اشْغِلْنِی بِذِکْرِکَ عَنِ الْهَمُّ وَالْغَمُّ وَاجْعَلْ لِی مِنْ اَمْرِی فَرَجًا وَمِنْ کُلِّ ضِیْقٍ مَخْرَجًا وَارْزُقْنِی بِحَوَائِجِیْ مِنْ حَیْثُ لَا اَحْتَسِبُ

اَللَّهُمَّ اجْعَلْنِی فِی نَوْرِکَ وَ بَصِیرَةِ نَبِیِّکَ وَآلِهِ وَ سَاتِرِ عَوْرَاتِی بِسِتْرِکَ یَا رَبَّ الْعَالَ

بسم الله الرحمن الرحیم

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ، اللَّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ، بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ، أَعُوذُ بِاللَّهِ السَّمِیعِ الْعَلِیمِ مِنَ الشَّیْطانِ الرَّجِیمِ، بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ، اللَّهُمَّ بِحَقِّ جَدِّی جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ (ع) وَکِلَائِکَ عِنْدَکَ، إِصْلَاحِ ذَاتِی وَتَدْبِیرِ شَأْنِی وَتَوْفِیقِی فِی الدُّنْیَا وَالْآخِرَةِ».

ترجمه دعای حرز امام جواد به فارسی:

با نام خدای رحمان و رحیم

خدایا! صلوات بر محمد و آل محمد بفرست و فرج آنان را عجله کن.

با نام خدای رحمان و رحیم

پناه می‌برم به خدای سمیع و علیم از شیطان نفرین شده.

با نام خدای رحمان و رحیم

خدایا! به حق جد من جعفر بن محمد (ع) و وکلا‌ئه در پیشگاه تو، خودم را اصلاح کن، امورم را تدبیر کن، و راهنمایی و توفیق برای دنیا و آخرت به من عطا کن.

  • محمد ترکاشوند