انگشتر و سنگ قیمتی

بررسی خواص سنگهی قیمتی

انگشتر و سنگ قیمتی

بررسی خواص سنگهی قیمتی

  • ۰
  • ۰

 

سنگ الکساندریت یک نوع سنگ متامورفیک است که از دگرگونی سنگ های رسوبی یا آذرین تشکیل شده است. این سنگ دارای خواص فیزیکی و شیمیایی بسیار خوبی است و به عنوان یک سنگ قیمتی در بازار سنگ های قیمتی شناخته می شود. این سنگ در کانادا، روسیه، آفریقای جنوبی، برزیل و هند استخراج می شود و برای ساخت زیورآلات، مثلاً انگشتر، گوشواره و گردنبند، استفاده می شود.

سنگ الکساندریت یک نوع سنگ زینتی است که به دلیل ظاهر زیبا و خواص فیزیکی برجسته‌اش، در صنایع ساختمانی و تزئیناتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سنگ از معدن‌هایی در شهرستان الکساندریه در مصر استخراج می‌شود و به همین دلیل به نام الکساندریت شهرستان مذکور شناخته شده است.

https://sharafonline.ir/blog/alexandrite/

سنگ الکساندریت شامل کانی‌های فلدسپات، کوارتز و میکا است و دارای رنگ سبز تیره با عروق‌های قهوه‌ای و قرمز است. خواص فیزیکی این سنگ شامل مقاومت بالا در برابر سایش، پایداری در برابر حرارت و رطوبت، سختی و نفوذپذیری کم آب می‌باشد.

از سنگ الکساندریت در ساخت فرش‌های زینتی، دیوارهای داخلی، سطوح کابینت و شومینه‌ها، سنگ فرش راه‌ها و محوطه‌های بیرونی، تزئینات داخلی و خارجی ساختمان‌ها استفاده می‌شود. همچنین به دلیل ظاهر زیبا و منحصر به فردش، سنگ الکساندریت در قطعات تزئینی نیز کاربرد دارد.

 

بله، سنگ الکساندریت یک سنگ طبیعی است و از دگرگونی سنگ های رسوبی یا آذرین به وجود می آید. این سنگ در زمین زیرین شکل می گیرد و پس از تشکیل، به علت تحت فشار و دمای بالا، تغییر شکل و ساختار می دهد. به همین دلیل، سنگ الکساندریت به عنوان یک سنگ متامورفیک شناخته می شود. در حالی که سنگ‌های مصنوعی نیز با نام الکساندریت به فروش می رسند، اما طبیعی بودن آن‌ها قطعی نیست و ممکن است به صورت مصنوعی به وجود آمده باشند.

سنگ الکساندریت دارای خواص فیزیکی و شیمیایی بسیار خوبی است که آن را برای استفاده در صنایع مختلف، از جمله ساخت زیورآلات، ساختمان‌سازی و تزئینات داخلی بسیار مناسب می کند. برخی از خواص سنگ الکساندریت عبارتند از:

  • مقاومت بالا در برابر خراشیدگی، ضربه و خوردگی
  • قابلیت پولیش و درخشندگی بالا
  • تنوع رنگی از جمله سفید، سبز تیره، صورتی، قرمز، زرد و غیره
  • بافت یکنواخت و نرم
  • مقاومت در برابر حرارت و اسیدها

این خواص سنگ الکساندریت آن را به یکی از سنگ های باارزش و محبوب در صنعت سنگبری تبدیل کرده است.

 

 

 

  • ۰۲/۰۲/۳۰
  • محمد ترکاشوند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی