انگشتر و سنگ قیمتی

بررسی خواص سنگهی قیمتی

انگشتر و سنگ قیمتی

بررسی خواص سنگهی قیمتی

  • ۰
  • ۰

این روزها استفاده از سنگ های معدنی مانند فیروزه و عقیق در جواهرات رواج بیشتری پیدا کرده و در انگشترهای مردانه و زنانه، گردنبند و دستبند زنانه دیده می شود. استفاده از این سنگ ها در ساخت طلا و جواهرات از 5500 سال قبل از میلاد رواج داشت. خوب است خواص سنگ فیروزه و خواص انگشتر فیروزه را برای خانم ها و آقایان بخصوص ... در ادامه خواص سنگ فیروزه را از سایت شرف‌آنلاین بررسی می کنیم.
1- از امام صادق (علیه السلام) در مورد خواص فیروزه و سایر انگشترهای گرانبها روایت شده است که هر مؤمنی دوست دارد پنج انگشتر در دست داشته باشد که یکی از آنها انگشتری با این گوهر برای موفقیت در تجارت است.
2- روایت شده است که حضرت علی (ع) چهار انگشتر بر دست داشت که یکی از آنها برای حمایت و کمک از این گوهر ساخته شده بود.
3- حضرت محمد (ص) می فرماید: خداوند متعال فرمود از دستی که برای دعا و اجابت بلند می کنم و انگشتری فیروزه بر آن است شرم دارم و با ناامیدی آن را برمی گردانم. (منبع: حلیه المتکین - ص 33)
4- از حسن بن علی بن مهرانی نقل شده است که خدمت امام موسی کاظم علیه السلام رفتم و در انگشت آن حضرت دیدم که زیور فیروزه ای بود و عبارت «الله الملک» بر آن نقش بسته بود. دارم روش کار می کنم. به آن حلقه نگاه کردم. گفتند: نظرت چیست؟ گفتم: شنیده ام که حضرت علی (ع) هم همین انگشتر نگین دار را که روی آن نوشته «الله الملک» بود، زده است. گفتند می دانی؟ گفتم نه، گفتند همان انگشتر است و آن سنگی است که حضرت جبرئیل (صلی الله علیه و آله) از بهشت ​​به رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) هدیه کرده و پیامبر نیز آن را به حضرت علی (ع) هدیه کرده است. . ). .
5- در سند صحیح از مفض بن عمر است که گفت روزی به کار حضرت صادق (علیه السلام) رسیدم و انگشتری فیروزه بر دستم بود و گفت ای مفض فیروزه. راه روشنی است برای چشمان مردان و زنان مؤمن و با درد پشت می کند.
6- امام جعفر صادق (ع) نیر درباره مال فیروزه می فرماید: هر که انگشتر فیروزه ببندد دستش فقیر نمی شود. (منبع: کتاب علامه مجلسی)
7- از امام رضا علیه السلام حدیث داریم: شخصی نزد امام رضا علیه السلام آمد و شکایت کرد که فرزندی ندارد. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: انگشتری را که بر آن سنگ فیروزه است بردارید و بر آن بنویسید: «پروردگارا، جوتری مرا زیارت مکن و تو برای وارثان بهتری» (منبع: فاصل جزء پنجم - ص 94-95). ).
8. امام موسی کاظم (علیه السلام) می فرمایند: انار همان سنگی است که جبرئیل به تسبیح خدا (علیه السلام) هدیه کرد و رسول خدا آن را به حضرت علی (علیه السلام) داد خوب.


خواص سنگ فیروزه
یکی از جواهراتی که از قدیم الایام در ایران شناخته شده است، سنگ فیروزه است. سنگ فیروزه خواص درمانی زیادی دارد. در این قسمت از سلامت رطوبت بخشی از خواص این سنگ قیمتی را برای شما آورده ایم.
سنگ فیروزه برای تقویت بینایی
فیروزه را به چشم بمالید یا برای تقویت چشم و درمان بیماری های چشمی تماشا کنید و یا برای تهیه سرم از فیروزه استفاده کنید. استفاده از سنگ فیروزه برای کسانی که در شب بینایی خود را از دست می دهند خوب است. اگر چشم سفید باشد یا در چشم بیماری وجود داشته باشد سنگ فیروزه آن را درمان می کند.
سنگ فیروزه گلودرد و بیماری ریه را درمان کنید
استفاده از فیروزه روی چاکرای گلو برای درمان گلودرد مفید است. علاوه بر این، این کار باعث تقویت تارهای صوتی و درمان بیماری های ریوی و تنفسی می شود.
سنگ فیروزه برای درمان معده درد
در گذشته برای درمان ناراحتی های معده به بیماران مبتلا به معده درد فیروزه پودری داده می شد.
سنگ فیروزه برای تسکین بیماری های روانی
فیروزه همچنین استرس های روحی و روانی را درمان می کند و برای آرامش بیماران مضطرب و رفع اضطراب از بیماران مفید است.

  • ۰۱/۰۵/۱۲
  • محمد ترکاشوند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی