انگشتر و سنگ قیمتی

بررسی خواص سنگهی قیمتی

انگشتر و سنگ قیمتی

بررسی خواص سنگهی قیمتی

  • ۰
  • ۰

سنگ الماس

اشنایی به سنگ الماس

به عامل اشکال قوی و سخت سنگ الماس، یونانی ها به آن Adamao که به معنی “من مطیع می سازم ” می شناسند. خصوصیت همین واژه آداماس به معنی فنا ناپذیر (تصرف ناپذیر و تخسیر نشده) گذاشتند. در آخر ما الماس را با واژه همسان و مترادف آن یعنی Diamond می شناسیم. یقینا زمان دقیق آن که در چه تاریخی از همین واژه بهره بردن گردید مشخص نیست چون در گذشته همین کنیه مرتبط به دومین نگین سخت یعنی کروندوم نیزان گروه یاقوت یا چیز سایری نسبت می دادند. 


کی از مرفه ترین و سرشارترین معادن همان گوهر در هندوستان، گلکوندا (GLOCONDA) اسم داشت که همین نام در گذشته به عنوان سمبلی از ثروت بی پایان بود. الان همان موضوع هم ذکر گشته که منبع واقعی آن در دره کریشنا در هندوستان که شامل معادن ثانویه نگین الماس (Placer Deposits) بود یافت گشته هست. بهستان شناسان مقدار خیلی زیادی از آن ها را در چشم ها یا بدنه مجسمه های مقدس هندو پیدا نموده اند. در افسانه بهستان هندو ذکر گشته که الماس کوه نور متصل به سلطان کارنا بوده که در ۶۰۰۰ سال قبل از امپراتوری آنگا بوده میباشد. 

اکثر نگین های کشف گردیده از طرز فوران های آتشفشانی در سرنوشت عمیق بشکل مخروطی شکل تا سطح زمین جا به جا گشته اند. به ادله حرکات قائم کوه زائی همان 
فوران ها در تقدیر گوشته شروع گشته و در مسیر خویش، بخش هایی از گوهر های گوشته را کنده و بدون اینکه آن ها را ذوب کند به سطح زمین منتقل می نمایند. همین فوران ها حاوی بخش هایی می باشدند که در محیط هایی با دما و فشار بالای لایه گوشته زمین ایجاد گردیده اند. شخص ها همان سنگ را با روش های گوناگون مانند استخراج بخش های شامل گزنولیت یا خاک ها و رسوباتی که از هوازدگی نگین های الماس دار به وجود آمده اند، به دست می آورند.

خواص سنگ الماس

از خصوصیات همان سنگ الماس می توان به بعد فقیه همان سنگ الماس اشاره نمود. همان سنگ قادر هست انسان را در فعالسازی لوب پیشانی مغز که مکان اکثر استعداد های ما بعد الطبیعه و هوشیاری شهودی می باشد، کمک رساند. بلورهای سنگ مبدل هایی میباشدند که همین استعداد را دارند انرژی های ارتعاشی با بسامد زیاد را برای خویشتن هوشیار در دسترس تر قرار دهند. در گوهر بهبودی با الماس همان نگین قادر میباشد چاکراهای قلب (چهارم)، چشم سوم (چاکرای ششم) و تاج (هفتم) را قوی کردن کند و پرورش دهد. 

از بقیه خصوصیات و خصوصیت های همین نمونه سنگ الماس ها رنگ منحصر به انسان آن ها هست. به منجر داشتن رنگ سفید خویش می توانند آسان نماینده ورود به سطوح بهتر ارتعاشی روانی باشند. در زینت کردن هر روزه، قادر می باشدند استعداد فرد برای تمرکز هوشیارانه بر روی ابراز اهداف و رویاهای بشری را تشدید نمایند. “گردیدت ” کلید کلمه ای برای همان سنگ هست. بلورهای همان نگین همان استعداد را دارند که انرژی گوهر های شامل ارتعاش سنگ الماس بالا نظیر مولداویست، فناکیت، آززتولیت، هردریت، سلستین، شیشه آسمانی طلایی لیبی، شیشه آسمانی تبتی و گونه خیلی زیاد بقیهی را ارتقا داده و چند مقابل قوی کردن کند. 
در باورهای بهستان گفته می گردد که همان نگین به منجر پیچیدگی خیلی بالا و رابطه آن با آفتاب، شامل انرژی بالایی برای سحر و سحر برای زیاد شدن نیرو جسمانی هست. در برخی فرهنگ ها به دلیل ذات خیره نماینده آن، نگینی محافظ به حساب می آمد. 

در منابع قدیم ایرانی نقل گردیده طبع همین گوهر سنگ الماس سرد و بی آب هست و قرار دادن سنگ الماس روی شکم سبب رفع دل پیچه، مشکلات سنگ الماس معده و گوارشی می گردد. همچنین در اطفال سبب می گردد از صرع محفوظ بشبیه. (معرفه الجواهر) 
فواید همان گوهر امروزه هم کاربرد خیلی زیادی دارد. سنگ الماس اخیرا دانشمندان در مرکز سرطان جانسون دارویی از نانو ذرات الماس به عنوان حمل نماینده داروی شیمی بهبودی به سنگ الماس عنوان رهایش مستقیم در تومور مغز کشف نمودند. همان دارو سلول های سرطانی مغز را نابود می نماید، بدون همین که به سلول های سالم اطراف تاثیر منفی داشته باشد.

  • ۹۹/۱۱/۰۷
  • محمد ترکاشوند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی