انگشتر و سنگ قیمتی

بررسی خواص سنگهی قیمتی

انگشتر و سنگ قیمتی

بررسی خواص سنگهی قیمتی

  • ۰
  • ۰

بیشترین روایات و احادیث معصومین مربوط به سنگ عقیق و عقیق یمنی می‌باشد که در ادامه بخشی از این احادیث گران‌بها آورده شده است. مطالب در مورد روایات عقیق از شماره ۱ تا ۱۷ برگرفته از کتاب حلیه المتقین از علامه محمد باقر بن محمد تقی مجلسی، چاپ هفتم - ۱۳۹۰، صفحات ۳۱ تا ۳۳ می‌باشد:

۱- امام صادق (علیه السلام) فرمودند: دوست دارم هر مومنی پنج انگشتر در دست داشته‌باشد، عقیق بابت دفع فقر، فیروزه بابت گشایش کار، یاقوت بابت دفع پریشانی، حدید بابت غلبه بر دشمنان، درنجف بابت آسان شدن امور

۲- منقول است که حضرت امیر المؤمنین (ع) چهار انگشتر در دست می کردند، انگشتر یاقوت برای شرافت و زینت، فیروزه برای نصرت و یاری، حدید صینی برای قوت و عقیق برای حرز و دفع دشمنان و بلایا.

۳- در حدیث صحیح از حضرت علی بن موسی الرضا(ع) روایت گردیده‌است که عقیق فقر و درویشی را برطرف می‌نماید و در دست کردن عقیق، نفاق را زایل می‌کند.

۴- امام رضا (ع) فرمودند هرکه قرعه به انگشتر عقیق بزند، بهره او تمام تر بیرون می‌آید.

۵- در حدیث معتبر از امام جعفر صادق (ع) منقول است که انگشتر عقیق در دست کنید که مبارک می‌باشد و هر که انگشتر عقیق در دست داشته باشد، امید است که عاقبش مقرون به خیر و نیکی باشد.

  • ۹۸/۰۴/۱۷
  • محمد ترکاشوند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی